Vi på EIPCLOUD växer och behöver nu stärka vårt team med en IT-tekniker som har ett genuint intresse av IT och som älskar att ge kunder service utöver det vanliga.
Som IT-tekniker hos oss ansvarar du för att inkommande supportärenden blir lösta genom telefon, e-post, chatt eller personligt besök. Våra kunder finns i Stockholmsområdet och verkar inom en rad olika branscher.
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Våra drömkandidater är trygga personer som vill fortsätta utvecklas inom it- eller teknikområdet. För att passa och trivas i denna roll så tänker vi även att du är en positiv och glad person som inte är rädd för att ta egna initiativ. Vi erbjuder en tjänst där du får stora möjligheter att utvecklas och påverka din roll.
European IP Cloud AB (EIPCLOUD) hjälper företag att automatisera och effektivisera sina verksamheter. Vi tar ett helhetsansvar genom att skapa en stabil, säker och kostnadseffektiv drift av företagets IT-miljö. Vi sitter i moderna lokaler på Östermalm i Stockholm.
Arbetsuppgifter:
- Ansvara för att inkommande supportärenden blir lösta genom telefon, e-post, chatt eller personligt besök.
- Ge en service utöver det vanliga.
- Bidra till förbättrade arbetsprocesser och rutiner för att ytterligare öka kundnöjdheten.
- Arbeta instruktionsbaserat och genomföra dokumentation av arbetet.
Teknisk kompetens (krav):
- Mycket god datorvana.
- Grundläggande nätverkskunskaper.
- Microsoft 365.
- Grundläggande säkerhet.
- Windows 10/11.
- Felsökning och konfigurering av Windows- och Mac OS-enheter.
- Skrivare
Teknisk kompetens (meriterande):
- DNS och Domänhantering.
- Microsoft Azure.
- Microsoft Intune/Autopilot.
- Microsoft Dynamics.
- Mac OS
- Android
- iOS
- Körkort
Personliga egenskaper (krav):
- Talar och skriver obehindrat på svenska & engelska.
- Lätt att samarbeta med.
- Ansvars- och initiativtagande.
- Problemlösande.
- Flexibel.
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Stockholm